Katalog reklamowy to rodzaj narzędzia marketingowego wykorzystywanego przez firmy do prezentowania swoich produktów lub ewentualnie usług potencjalnym kontrahentom. Katalogi mogą mieć formę materiałów drukowanych, takich jak broszury lub ulotki, czy też towarów liczbowych, takich jak katalogi online czy też biuletyny e-mailowe.
Katalogi te najczęściej obejmują szczegółowe wiadomości o reklamowanych produktach bądź usługach, w tym ceny, funkcje i specyfikacje. Jedną z głównych zalet katalogów reklamowych jest możliwość przedstawienia kolosalnej ilości informacji w zwięzły i uporządkowany sposób.
Może to ułatwić ewentualnym klientom odszukanie informacji, których wyszukują, a również podwyższyć możliwość, iż będą zaintrygowani dokonaniem zakupu – projektowanie katalogów. Katalogi zezwalają też firmom wyróżnić swoje perfekcyjne produkty bądź usługi, co może podwyższyć szanse na sprzedaż. Kolejną zaletą katalogów reklamowych jest możliwość kierowania ich do określonych grup odbiorców.
Na przykład firma może utworzyć katalog specjalnie dla kontrahentów w wyznaczonym regionie geograficznym lub ewentualnie dla klientów, jacy uprzednio wykazali zainteresowanie wskazanym produktem bądź usługą. Może to wesprzeć w zwiększeniu efektywności reklamy, bowiem z większym prawdopodobieństwem dotrze ona do osób, jakie z największym możliwością będą zaciekawione reklamowanymi towarami bądź usługami. Foldery reklamowe mogą być także efektywnym sposobem na modelowanie świadomości i oddania względem marki.